Marketing i reklama

5 kroków do osiągnięcia profesjonalnego wizerunku Twojej firmy

Kiedy prowadzisz biznes, to naturalne, że zależy Ci na pozytywnym postrzeganiu firmy. Wizerunek – sposób, w jaki postrzegają Cię potencjalni klienci, a także konkurencja, ma ogromny wpływ na to, czy odniesiesz sukces. Sprawdź, o co warto zadbać, budując wizerunek profesjonalisty w swojej branży.

1. Obsługa klienta

Poziom obsługi klienta to absolutna podstawa. Nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient, który poleci Twoje produkty lub usługi innym. To bardzo ważna inwestycja w rozwój firmy i w budowanie wizerunku. Zadbaj o to, aby kontakt z klientem był płynny – regularnie odpowiadaj na maile, telefony, komunikuj się kulturalnie, nie zwlekaj z odpowiedzią czy wykonaniem zlecenia. To z pewnością zaowocuje.

2. Siedziba firmy

Adres, pod którym zarejestrowana jest działalność, odgrywa ogromną rolę w budowaniu wizerunku. Czy wiesz, że możesz zarejestrować firmę w wirtualnym biurze? To idealne rozwiązanie dla osób, które nie posiadają własnego lokalu, a nie chcą podawać swojego adresu zamieszkania. Ta opcja sprawdzi się również, jeśli prowadzisz działalność internetową lub z dojazdem do domu klienta. Siedziba firmy powinna być reprezentatywna, warto, by znajdowała się pod rozpoznawalnym adresem w danym mieście i żeby sam budynek nie odstraszał swoim wyglądem (np. stara kamienica nieremontowana od kilkudziesięciu lat, nieprzyjemne sąsiedztwo itp.)

3. Jakość produktów i usług

To dość oczywista kwestia – postaraj się, aby oferowane przez ciebie usługi lub sprzedawane produkty były najlepszej jakości. Jeśli nie skupisz się na tym, szanse na zbudowanie profesjonalnego wizerunku będą niewielkie.

4. Reklama firmy

Najlepszą formą reklamy jest zadowolony klient. Warto jednak zadbać także o reklamę zewnętrzną, która ma dwie funkcje: po pierwsze daje szanse na zwiększenie bazy klientów, a po drugie – pomaga budować wizerunek i wpływa na rozpoznawalność marki. Ważne, aby reklamy graficzne czy tekstowe były przygotowane profesjonalnie. Warto współpracować w tej kwestii z copywriterem i grafikiem.

5. Media społecznościowe

Podobno firma, która nie prowadzi działań w internecie – praktycznie nie istnieje. W tym stwierdzeniu jest sporo prawdy. Wiele osób w pierwszej kolejności szuka opinii w mediach społecznościowych. Warto zadbać o to, aby profil firmy był rozpoznawalny i prowadzony w odpowiedni sposób – pomoże w tym regularne zamieszczanie postów, odpowiedzi na komentarze i wiadomości użytkowników czy inwestycja w płatne reklamy.

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *